Vill men kan inte

Bokbloggsjerka: Vilken genre önskar du att du kunde läsa men som du bara inte kan stå ut med?
 
Som jag har berättat innan har jag svårt med fantasygenren på grund av de alltför overkliga inslagen, men jag har börjat testa genren lite försiktigt och hittills tycker jag att det har fungerat rätt bra. Så nu kan jag stå ut med genren.
 
Med andra ord var inte detta ett tillräckligt bra svar på frågan. Att säga att jag inte står ut med biografier och självbiografier vore inte helt sant eftersom jag inte har läst tillräckligt många för att kunna göra en sådan bedömning. Jag har faktiskt knappt läst sådana böcker.
 
 
Som tonåring (och även under mellanstadiet) stod jag inte ut med tonårsböcker då jag fann dem för barnsligt skrivna. Därför läste jag hellre "vuxenböcker" och på högstadiet hade jag en het kärleksaffär med kriminalromaner.
 
Jag kan alltså inte komma på någon genre som jag nuförtiden inte står ut med. Hur är det för din del?


Dagens citat:

"Ingen erfarenhet är bortkastad. Allt här i livet får dig att växa."
(Oprah Winfrey)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie