Det går inte bra för mig ...

Förra veckan lyckades jag försätta mig i ett par mindre bra situationer på jobbet. Fast jag ska poängtera att det inte inverkade på mitt arbete! Mitt arbete sköter jag som jag ska. Däremot har kanske min arbetsgivare fått ett annat intryck av mig ...
 
Skrivaren som finns borta i min arbetsgrupps hörna är en hungrig filur. Därför fick jag fylla på dess matförråd med papper. För att kunna få med mig så många kartonger med skrivpapper som möjligt (materialrummet ligger en bit ifrån vår arbetshörna) tog jag en vagn. Samtidigt passade jag på att lämna några kartonglik i materialrummet. När jag skulle ställa tillbaka vagnen sade ena kollegan att jag skulle ställa mig på vagnen, så kunde han köra mig. Först sade jag nej och förklarade att jag klarade av att dra dit vagnen själv. Han gav sig inte utan övertalade mig till att ställa mig på den där vagnen ... Fast särskilt långt kom vi inte för strax efter att min kollega börjat knuffa på, kom chefsadministratören ut från ett av mötesrummen där HASSO (Hyresnämndernas, Arrendenämndernas och Svea hovrätts Samarbetsorgan) höll till. HASSO skulle nämligen ha möte eller något på vår nämnd. Med höjt ögonbryn frågade hon vad det här var för lekstuga. Innan jag visste ordet av hade min kollega försvunnit och lämnat mig i sticket. Han som i vanliga fall är en gentleman ...
 
 
Två dagar senare skojade jag med en av våra registratorer. Till slut kom vi fram till att hon var "bäst". På skämt skrev jag detta på hennes tavla utanför hennes rum. Strax innan jag skrivit klart hörde jag att hon ropade på chefsadministratören - som kom gående i korridoren. Chefsadministratören noterade att jag återigen stod och lekte. Och vet du vad? Barnsligt nog försökte jag försvara mig genom att förklara att den första händelsen berodde på att min kollega hade övertalat mig att kliva upp på vagnen. Hon lät inte särskilt övertygad.
 
Jaha ... Kanske är det bäst att försöka bete mig lite vuxet på jobbet de sista veckorna som är kvar. Behöver ju inte rasera hela den bild som arbetsgivaren tidigare fått av mig. Nu lyckades jag i och för sig försätta mig i ännu en inte så bra situation den här veckan. Kort och gott: det går inte särskilt bra för mig ...


Dagens citat:

"I believe we place our happiness in other people's hands."
(Savage Garden - "Affirmation")


Ha det så bra!
Barnsliga kramar
Jessie