Han ger mig hemlängtan!

Under uppväxten var jag aldrig särskilt förtjust i danska. För att citera min pappa är det bara rent "vrövvel", och i Malmö finns det (av förklarliga skäl) en massa danskar. Man kan få in danska tv-kanaler. Kort och gott var jag omringad av danska.
 
Fast nu när jag har varit en exporterad skåning i fyra år tycker jag att danska faktiskt är charmigt. När jag nu hör danska längtar jag tillbaka till Skåne igen. För tillfället har jag en dansk låt i mp3:n och varje gång den spelas får jag nästan lust att ta första bästa tåg ned till Skåne. Får inte du det? ;-)
 
 
 


Dagens citat:

"Oavsett hur många misstag du gör på vägen, eller hur långsamt du går fram, så är du långt före dem som inte ens försöker."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Hanan:

Haha på tal om språk så håller jag på att lära mig riktig skånska nu när jag jobbar med folk som talar urskånska ;)

Svar: Haha, visst är skånskan härlig? ;-)
Jessica