I love my beach body!

Förra året uppmanade Bodypalace sina läsare att skicka in bilder på sig själva iklädda badkläder. Syftet var att visa att alla är vackra som de är och att vi inte alls måste se ut på ett visst sätt för att kunna vara på stranden utan att skämmas. Genom att läsarna visade upp sina naturliga (och därmed även vackra) kroppar, skulle läsarna tillsammans hjälpas åt att krossa beachidealet. Till och med jag deltog i projektet Krossa beachidealet.

I år är det dags för samma sak, men i år har Bodypalace döpt projektet till I love my beach body. Hur du gör för att skicka in ditt bidrag kan du läsa om på Bodypalace's blogg. Som det ser ut nu kommer jag inte att delta i år eftersom jag av olika anledningar inte känner för att figurera på bilder just nu. Att skicka in samma bild som förra året känns inte aktuellt. Fast jag hade gärna deltagit i år med!
 
 
Jag tycker att projektet är ett väldigt bra initiativ från Bodypalace's sida. Hans blogg utgör en bra motvikt mot dagens förvridna ideal och bloggen hjälper många att må bättre, däribland jag själv. Jag börjar dock skymta en förändring. Kanske håller det tidigare idealet på att försvinna? Jag hoppas i alla fall det.
 
Kom ihåg: Du är tillräckligt bra och vacker precis så som du är!


Dagens citat:

"I believe that beauty magazines promote low self esteem."
(Savage Garden - "Affirmation")


Ha det så bra!
Kramar
Jessie