Varning för sträckläsning

Bokbloggsjerka: Kan du ge tips på en bok som man absolut inte kan lägga ifrån sig?
 
Mördande hetta av Nora Roberts var den allra första av hennes böcker som jag läste. Grymt spännande och svår att sluta läsa.
 
Hungerspelen-trilogin (Hungerspelen, Fatta eld och Revolt) som Suzanne Collins har skrivit. Jag tror inte att jag behöver säga mer eftersom jag har tjatat tillräckligt om trilogin här på bloggen.
 
Divergent av Veronica Roth. Det finns ett driv som gör det väldigt svårt att lägga ifrån sig boken.
 
Hett blod och Kallt blod av Lisa Jackson
 
 
Timeline av Michael Crichton
 
Dödligt villospår av Nora Roberts
 
Millenium-trilogin (Män som hatar kvinnor, Flickan som lekte med elden och Luftslottet som sprängdes) av Stieg Larsson
 
Det är i alla fall dessa som jag kommer på nu. Har du egna tips?


Dagens citat:

"Boken är en kamrat för livet, en osjälvisk vän, en sammanboende som inte besvärar."
(Ignacy Krasicki, polsk författare 1735 - 1801)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Hanan:

Jag har inte läst någon av dem du tipsar om, men rekommenderar En mörkrädd pojke av Justin Evans. Läser den nu och kan bara inte lägga den ifrån mig :)