Den begåvade skomakarens död (Václav Erben)

En konstnär vid namn Rambousek blir mördad med en yxa och redan från början har polisen en misstänkt, trots att denne själv nekar.
 
 
 
För första gången på många år måste jag erkänna mig besegrad. Jag har tagit mig igenom 89 sidor, men nu orkar jag inte mer. Det finns ingen som helst spänning, språket är trist och platt och jag hänger inte alls med i handlingen. Erben slänger sig hela tiden med namn, vilket gör mig extremt förvirrad. Karaktärerna säger bara halva meningar eftersom den de pratar med avbryter den talande karaktären och förklarar att denne förstår. Karaktärerna förstår kanske vad de pratar om, men inte jag! Det gör mig väldigt frustrerad.
 
Eftersom det finns så många böcker som jag vill läsa, väljer jag att säga hejdå till Den begåvade skomakarens död för den här gången och ge mig i kast med någon annan. Kanske ändrar jag mig i framtiden och ger boken en ny chans. Men inte nu. Livet är för kort för att slängas bort på dåliga böcker.


Dagens citat:

"Jag har inte misslyckats. Jag har lyckats hitta 10 000 sätt som inte fungerar."
(Thomas Edison)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie