Den konstruktiva kritikens svårigheter

För tillfället läser jag en e-bok som jag fått av författaren själv, i syfte att ge en bedömning. Jag blev smickrad över att få den här möjligheten och gav mig glatt i kast med läsandet.
 
Problemet är bara att boken inte tycks vara något för mig. Om bokens författare läser det här inlägget, vill jag be om ursäkt. Jag menar inget illa, men känner ett behov av att lufta mina tankar redan nu.
 
 
 
Jag har tagit mig igenom två tredjedelar av boken, men har hittills endast hittat ris - saker som skulle behöva förbättras. Betydligt. Fast jag vill inte ge ett omdöme med endast ris. Jag vill väldigt gärna hitta något positivt också. Dessvärre kommer jag vara fullkomligt ärlig i mitt omdöme och om jag då inte har hittat något positivt att säga, kommer jag inte heller säga något positivt. Avskyr att vara elak och just nu känner jag mig väldigt elak. :-(
 
Dock är det bästa att vara ärlig. Om författaren ska ha en chans att utvecklas, tjänar denne inget på att jag är oärlig. Jag vet själv hur värdefullt andras kommentarer är. Jag gör vad jag kan för att hitta något positivt att säga, men som det ser ut nu finns det inget. Inget som jag kan hitta i alla fall.


Dagens citat:

"I was working on the proof of one of my poems all the morning, and took out a comma. In the afternoon I put it back again."
(Oscar Wilde)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie