Morotsmuffins

Förra helgen var jag sugen på morotskaka, men samtidigt ville jag testa på något nytt. Därför blev det att jag gjorde morotsmuffins.
 
Inför att jag skulle göra morotskaka första gången, hittade jag ett väldigt bra - otroligt gott - recept. Detta recept har jag följt varje gång och även den här gången, bortsett från en liten detalj. I receptet ska man ha 5 dl vetemjöl. Jag experimenterade och hade istället i 1 dl grahamsmjöl och 4 dl vetemjöl.
 
 
 
Vad man får tänka på när man häller upp smeten i formarna är att ha stabila formar. Annars flyter de ut så som en del av mina gjorde. Jag gräddade dem mitt i ugnen i tjugo minuter och de blev väldigt saftiga.
 
I glasyren hade jag i lite pepparmintsarom och grön färgpasta.


Dagens citat:

"Lycka är ett val."
(Okänd)


Ha det så bra!
Morotiga kramar
Jessie