Svampplockning och knarrande träd

I början av oktober var jag och älsklingen ute i skogen för att leta svamp. Det var i slutet av svampsäsongen (så stod det i alla fall i tidningen) och vi hade därför inte alltför stora förhoppningar om att hitta svamp i stora lass. Dock räknade vi i alla fall med några. Resultatet? Vi hittade definitivt en ätlig svamp, men eftersom det också var den enda, valde vi att låta den få stanna i skogen.
 
Vår lilla söta ätliga svamp.
 
 
Det var trevligt att gå runt i skogen och leta efter svamp. Förutom en sak. Det kryllade av hästflugor. Jag tror i alla fall att de hette så. Jag kallade dem dock för muskelknutteflugor. Det såg ut som flugor som tagit lite för många anabola steroider. Vilka muskler! Och enligt älsklingen ska det tydligen göra ont när de bits ... Då förstår du kanske att jag hela tiden höll koll på om någon sådan muskelknuttefluga tjuvåkte på mig och vilken panik jag fick när jag insåg att så var fallet? Det var till och med en lömsk liten nisse som gömde sig med vår svamp. Vad fräckt!
 
 
Något som jag tyckte var lite lustigt var de knarrande träden som vi stötte på. Japp, träden knarrade. Jag lyckades även fånga det på en kort filmsnutt om du är intresserad. Det hörs inte väldigt tydligt, så du får nog höja volymen lite. Jag hoppas i alla fall att du kan uppfatta knarrandet.
 
 
 
 


Dagens citat:

"Det du gör idag kan förbättra alla dina morgondagar."
(Ralph Marston)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie