Äppletårta

Eftersom min pappa och min syster fyller år med bara sex dagar mellan varandra, bestämde de i år för att fira tillsammans. Inför detta firande, bakade jag min pappas födelsedagstårta. Från början hade jag höga ambitioner, men på grund av flera omständigheter (honkattens bortgång, tidsbrist etc.) fick det bli ett enkelt äpple.
 
Nackdelen med att kavla ut marshmallowfondanten på bakplåtspapper och plastfolie - det blir väldigt skrynkligt!
 
 
 
Som vanligt är det två tårtbottnar och mellan dessa är det jordgubbsmousse. Tårtan är spacklad med äpplesmörkräm och täckt med färgad marshmallowfondant.
 
Tyvärr tog moussen överhanden när det kom till smaken, så smörkrämen hamnade lite i skymundan. Det var tråkigt. Men annars var den god. :-)
 


Dagens citat:

"Världen förändras när jag ändrar uppfattning om den."
(Kay Pollak)


Ha det så bra!
Äppliga kramar
Jessie