Är det fel på mig? Jag är i så fall inte ensam ...

Du vet ju sedan tidigare att min vill-läsa-lista är kilometervis lång. Tack vare Boktipset kan jag få veta exakt hur lång den är.
 
I skrivande stund finns det 1.026 böcker på listan. Min första tanke var "Vad är det för fel på mig?!". Jag kunde inte hitta någon annan med så många böcker på sin lista. Inte då i alla fall, men till slut hittade jag faktiskt en som hade närmare tvåtusen böcker på sin vill-läsa-lista. Då kände jag mig inte fullt så konstig. Alltid något. :-)
 
 
 
Fast varför skulle jag känna mig konstig överhuvudtaget? Varför skulle det vara fel att vilja läsa många böcker? Det finns trots allt mycket spännande där ute i bokvärlden. Om jag sedan kommer ha tid och möjlighet att läsa allihop är en annan femma. Givetvis hoppas jag att jag kommer kunna det. :-) Det är ju roligt att läsa böcker!


Dagens citat:

"Ibland kan din glädje vara källan till ditt leende, men ibland kan ditt leende vara källan till din glädje."
(Thich Nhat Hanh)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie