Jag hade inte passat som fisk

När jag och älsklingen gifte oss för två år sedan, fick vi ett presentkort av hans dåvarande chef i bröllopspresent. Presentkortet gällde hos Live It. Dock tog det oss omkring ett år innan vi bestämt oss för en upplevelse som vi ville testa på. Sedan dröjde det ytterligare ett år innan vi kom fram till att vi ville byta upplevelse. Bytet skedde i sista minuten (en eller två veckor innan giltighetstiden för värdebeviset gick ut) och det nya värdebeviset anlände två dagar innan utgångsdatumet ... Först på utgångsdatumet hade jag möjlighet att kontakta arrangören för den nya upplevelsen. Arrangören ville dock inte boka in oss förrän Live It gett klartecken att värdebeviset ännu var giltigt. Jag kontaktade Live It och meddelade detta. Då förlängde de giltighetstiden kostnadsfritt. Sedan var det inga problem att boka upplevelsen. :-)
 
 
 
Vad var det då vi till slut valde? Prova-på-dyk i Halmstad, som ägde rum i "gamla simhallen". Jag var lite nervös i början, eftersom jag i vanliga fall inte klarar av att vara under vatten (vilket jag kunde när jag var liten). Men det gick bra. :-) Det tog en stund innan jag lyckades tygla paniken som kom varje gång jag försökte ta mig under ytan. Vår instruktör var så tålmodig och snäll, så till slut gick det bra. :-)
 
Nu var vi i och för sig i en simbassäng, så det fanns inte så mycket att se på, men jag kan tänka mig att det är en fantastisk upplevelse att dyka i havet där det finns så mycket mer att utforska. För det är en annorlunda upplevelse att simma omkring under ytan utan att behöva hålla andan.
 
Jag hade emellanåt problem att stanna kvar på botten och några gånger fick jag panik och var tvungen att ta mig till ytan. Men det var en rolig upplevelse. Fast jag insåg ganska snart att jag aldrig hade passat som fisk. Jösses vad det var svårt att simma med simfötter!


Dagens citat:

"Oro låtsas vara viktig, men fyller ingen nyttig funktion."
(Eckhart Tolle)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie