Hemmagjorda caféchokladbollar

Att de allra flesta kvinnor tycker om choklad, kan inte vara någon slump. Vilken tur att det finns så mycket som man kan göra med choklad! Så många olika sätt att variera sig. Ta bara chokladbollar som ett exempel. Tidigare har jag gjort fyra olika sorters bollar; vanliga, Geisha-, Center- och lakritschokladbollar.
 
Under lite mer än ett års tid, har jag varit sugen på att testa ytterligare en variant; Delicatobollar, eller i alla fall sådana som man kan få på caféer. Pernilla på Bliminjäst skrev om sitt recept på den här sortens bollar och genast ville jag testa. Dock dröjde det som sagt ett tag men det var värt väntan, för jösses vad de var goda!
 
 
 
Jag gjorde emellertid några förändringar (två för att vara exakt). Istället för 2 msk starkt kaffe, hade jag 2 msk chokladmjölk. I vanliga fall är jag förtjust i kokos och brukar rulla mina chokladbollar i det (dock blir Geishabollarna ganska goda med pärlsocker på), men den här gången ville jag testa något nytt. Något som jag har sett på Rättviks marknad (tror jag det var); hasselnötskross. Det fungerade utomordentligt bra (och ja, jag stod och hackade hasselnötterna med kniv ...)!
 
Det här tror jag definitivt att det blir en repris av. ;-) Mums!


Dagens citat:

"Hemligheten till lycka är inte att söka efter mer, utan att utveckla förmågan att uppskatta mindre."
(Sokrates)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie