What's love got to do with it?

Vid något tillfälle när jag var yngre, satt jag, min syster och vår mamma framför TV:n och bläddrade runt bland kanalerna. Till slut hamnade vi på en kanal som visade ett gäng kvinnor som sjöng gospel i en kyrka. Bland dem fanns en ung tjej som försökte tänja lite på gränserna, vilket inte uppskattades. Varför vi blev kvar på kanalen minns jag inte, men så här i efterhand är jag glad för att vi blev det.
 
Det visade sig vara filmen What's love got to do with it, som handlar om Tina Turners liv. Jag blev berörd första gången jag såg den och jag tyckte mycket om filmen. För ungefär ett par veckor sedan såg jag filmen igen och trots att det har gått några år blev jag lika berörd. Laurence Fishburne (i rollen som Ike Turner) och Angela Bassett (i rollen som Tina Turner) gör fantastiskt bra rollprestationer. Kanske nästan för bra. Mer än så tänker jag inte säga. Risken finns att jag annars förstör handlingen för den som vill se filmen. Men se den gärna.
 
Om du är intresserad finns den än så länge att se på YouTube:
 
 
 


Dagens citat:

"Vi kan aldrig uppfatta världen såsom den är, bara såsom den ter sig för oss."
(Immanuel Kant)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie