Den stygga ekorren

Sista helgen i mars var så varm att man nästan kunde tro att sommaren hade kommit till stan. Jag och älsklingen passade på att vara ute så mycket vi kunde den helgen och under tiden han tog en löprunda på Vallarna, passade jag på att promenera. Jag började vid grisinhägnaderna och mötte en ganska stor gris. Den tittade lite slött på mig under tiden som jag talade till den, men ägnade inte mig särskilt stor uppmärksamhet utan fortsatte att sola.
 
 
Rätt som det var fick jag syn på en vackert rödbrun ekorre. Jag försökte få en bra bild på den, men snabb som blixten rusade den bort från mig och upp i ett träd. Jag insåg ganska snart att jag hade fel objektiv på kameran och bytte så snabbt och försiktigt jag kunde till vårt objektiv som kan zooma. Fast när jag var klar med bytet, hade den lilla elaka ekorren försvunnit och inte hade den vänligheten att kika fram trots att jag bad den så snällt. Dock lyckades jag få en ganska otydlig filmsnutt med den stygga ekorren innan den gick upp i rök:
 
 


Dagens citat:

"Du kan få sanningen, men du måste välja den."
(Bob Dylan)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie