Det ädla räknandets konst

Efter första terminen i sjätte klass, låg jag ett år före i matematiken jämfört med de andra i min klass och under mitt sista gymnasieår läste jag matte D. Ändå tycks jag inte kunna rabbla siffror i nummerordning. Eller så är det något mystifikiskt i görningen.
 
 
 
 
När jag ska kopiera över mina köpta ljudböcker till min mp3, numrerar jag ljudfilerna så att jag kan höra dem i korrekt ordning (nähä ..?). Fast det intressanta är att jag vid några tillfällen har fått kopiera om ljudböckerna och då är det inte alltid som antalet ljudfiler stämmer överens med det antal som jag fick fram vid första kopieringen.
 
Antingen är jag för dålig för att räkna rätt, eller så ... *funderar* Det skulle kunna vara hustomten som är i farten. Just det! Hustomten! Det är det mest logiska ...


Dagens citat:

"Rädsla föder rädsla. Styrka föder styrka."
(Cheryl Strayed)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie