Lakritsmuffins med gojibär

När vi gifte oss, fick vi en del téer av de som bjöds in till vårt bröllop. Exempelvis hade svägerskan komponerat egna tesmaker. I ett av téerna hade hon haft i gojibär. Jag uppskattade smaken och har efteråt köpt gojibär vid något enstaka tillfälle för att äta. Vid vårt besök på Gekås köpte vi en påse och sedan dess har jag funderat på vad jag skulle kunna hitta på med bären. Med tanke på att vi har lite lakritspulver som vi behöver göra något åt, tänkte jag att det kunde passa med muffins.
 
 
 
Dessvärre blev det inga bra lakritsmuffins. :-( Lite mer än 2 tsk lakritspulver är tydligen för liten mängd. Mina muffins var inte ens i närheten av att smaka lakrits - trots att smeten smakade ganska mycket. Att ha i gojibär var däremot helt okej, även om inte heller de gav ifrån sig särskilt mycket smak.


Dagens citat:

"Du fångar aldrig lycka genom att jaga ägodelar."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie