Otryggare kan ingen vara (Bengt-Åke Cras och Agneta Cras)

Det här är en verklig berättelse om syskonen Helena, Thomas och Mattias och deras tragiska uppväxt och tillvaro. En tillvaro som består av droger, alkohol, misshandel och svek.
 
Med tanke på att (med)författarna till Otryggare kan ingen vara, även skrivit Bakom stängda dörrar, som berörde mig mycket på gymnasiet, hade jag relativt höga förväntningar på Otryggare kan ingen vara. Dock blev jag dessvärre besviken.
 
 
 
Jag tycker att det är svårt (och även en smula hemskt) att säga att en verklighetsredogörelse är tråkig och/eller inte spännande, för det är trots allt så som det står i boken som personen har upplevt verkligheten. Fast den här boken var tråkigt skriven och fylld med upprepningar i det oändliga, vilket emellanåt skapade förvirring. Givetvis är dessa tre barns tillvaro och öde en hemsk berättelse - inget barn ska behöva ha det så - men dessvärre lyckas inte Bengt-Åke och Agneta Cras beröra mig. Inte det minsta.
 
Det här ljudboksexemplaret har jag köpt.


Dagens citat:

"Du kan inte skapa det nya, genom att förbli försänkt i det gamla."
(Eileen Caddy)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie