De fyra änglarna (Lars Rosander)

Genom en uppgörelse blir kapten Gustaf Malcolm den 1 april 1910, ägare till hotellet "De Fire Engle" på Kronprinsessegade i Köpenhamn. När han åker dit för att inspektera, inser han att "De Fire Engle" är mer än bara ett hotell och hans möte med de som bor där, blir minst sagt en utmaning.
 
 
Jag är medveten om att det här blir ett platt och innehållslöst omdöme, men jag har svårt att sätta exakta ord på vad jag tycker om boken. Även om Lars Rosanders De fyra änglarna var emellanåt ojämnt berättad, hade den sina stunder då den fick mig att le. Dock var det inte tillräckligt för att få mig att tycka om berättelsen helt och hållet. I mina ögon saknade den driv och det skapades aldrig några band mellan mig och karaktärerna - jag varken tyckte om eller tyckte illa om bokens figurer. Jag brydde mig faktiskt inte om vad som hände med dem.
 
Nej, det här var ingen bok för mig, trots tre tokiga pensionister på vinden.
 
Det här exemplaret har jag fått.


Dagens citat:

"Tills vidare, uppskatta allt."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie