Har gått och blivit kirurg

Man brukar ju säga att man lär sig något nytt varje dag. Även om jag inte lär mig något nytt varje dag, har jag nu lärt mig något nytt - nu vet jag hur man opererar kattens pipande fågel.
 
När jag dammsög lägenheten en dag, råkade jag komma åt kissens fågel som piper varje gång man slår till den. Han tyckte den var rätt kul i början och när jag gnider in den i kattmynta. Dock pep den inte bara en gång nu när jag tillfälligt slängde undan den. Fågeln började pipa frenetiskt och vägrade sluta oavsett vad jag gjorde. Till slut såg jag ingen annan utväg än att bli kirurg.
 
 
 
Det var ganska intressant att se hur fågelns mekanism fungerar. :-) Efter en stund förstod jag vad som var problemet och tror att jag löste det. I varje fall tillfälligt. Fast fågeln är fortfarande lite nervig och vid fel sorts beröring kan den sätta igång igen. Men det är ett problem som jag får ta itu med då.
 
Efter det här kan jag lägga till pipfågelskirurg på CV:t. Hur många kan det? ;-)


Dagens citat:

"Omöjligt betyder bara att du inte funnit lösningen ännu."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie