Mitt liv genom boktitlar

På någon av de bokbloggar som jag följer, stötte jag ihop med följande bokenkät där man ska besvara frågorna med boktitlar. Den började cirkulera runt efter att Café ABC lade upp den hos sig.
 
Jösses vad jag har haft svårt att bestämma mig för vilka boktitlar jag ska använda mig av. Dock har jag valt att begränsa mig till böcker som jag läst, men det har inte gjort valet särskilt mycket enklare. Finns flera frågor där jag skulle vilja använda flera titlar. Kanske gör jag så att jag återanvänder enkäten i framtiden - med andra boktitlar än de jag nu använt. (Vill göra dig uppmärksam på att jag inte är helt och hållet allvarlig vid vissa frågor - tyckte helt enkelt att vissa boktitlar var roliga att använda vid vissa frågor.)
 
  • Är du man eller kvinna? Flickan som lekte med elden.

  • Beskriv dig själv. Allra hemskaste syster.

  • Hur mår du? Femtio nyanser av mörker.

  • Beskriv stället du bor på. Livsfarlig utsikt.

  • Vart skulle du vilja resa? Havets öga.

  • Beskriv din bästa vän. Som James Dean fast snyggare.

  • Vilken är din favoritfärg? Blå dahlia.

  • Hurdant väder är det just nu? Eldfloder.

  • Vilken är din favoritårstid? Hämnarnas höst.

  • Om ditt liv vore ett TV-program, vad skulle det heta? Flyga drake.

  • Vad betyder livet för dig? Mord med guldkant.

  • Hurdant är ditt parförhållande? Tron på ett mirakel.

  • Vad är du rädd för? Mördare utan ansikte. 

  • Dagens aforism: Det som inte växer är döende.

  • Vilket råd skulle du vilja ge? Se dig inte om!

  • Hur skulle du vilja dö? Som Zlatan fast bättre.

  • Ditt motto: Låt den rätte komma in.
 
Vilka titlar skulle du använda?


Dagens citat:

"Oh, vilken härlig dag."
(Ted Gärdestad)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie