Nämn en TV-serie som ... Del 8

8. Nämn en TV-serie som du tycker att alla ska titta på.
 

Oj ... I ärlighetens namn vet jag inte om det finns någon serie som jag tycker att alla ska se, för allt beror ju på tycke och smak. Dock finns det i alla fall tre TV-serier som jag gärna rekommenderar:
 
Veronica Mars. För den som är sugen på klurigheter och humor. Man kan alltid räkna med att bli överraskad när man minst anar det.
 
 
Shark. Serien om försvarsadvokaten som sadlade om till åklagare. Man kan ifrågasätta hans metoder, men såvitt jag minns (är några år sedan jag såg serien), får han i alla fall jobbet gjort. Mitt favoritavsnitt är det sista. Fenomenalt! Man kan inte annat än att beundra Sebastian "Shark" Stark efter det. För att se trailer för serien, klicka här.
 
 
 
The Tudors. Man får följa Henrik VIII när han regerade under 1500-talet. För den som gillar historia och intriger, är det här ett bra val. Min favoritkaraktär var fröken Anne Boleyn.
 
Andra sevärda serier är Lilla huset på prärien, The Macahans, Buffy the vampire slayer och Dawson's Creek.


Dagens citat:

"Ingenting är omöjligt för den som försöker."
(Alexander den store)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie