Varbergs kurort

På vår bröllopsdag besökte vi Varbergs kurort / Kusthotellet (kärt barn har många namn ...) för bad/bastu, gym och lunch. Det var en otroligt solig och (för) varm dag och i kombination med det trevliga besöket, blev det en kanondag!
 
När vi var på väg till Kusthotellet körde vi lite fel, men det gjorde ingenting. Det gjorde så att älsklingen fick möjlighet att fotografera en glada som vi såg när vi körde fel. :-)
 
Väl framme parkerade vi och klev in i den stora byggnaden. Nästan genast fick vi hjälp, men det är möjligt att hon kom till vår undsättning för att vi såg rätt förvirrade ut. Hur som helst fick vi hjälp med var vi skulle gå (badinformationen) och där fick vi badrockar, handdukar och information. Vi började med att besöka badet.
 
 
Det fanns en aktivitetsbassäng, sötvattensbassäng, kallvattensbad och bubbelbad samt ett flertal bastur. Bland annat fanns det en ångbastu med eukalyptus. Jag klarade bara av att vara där en liten stund eftersom jag har problem med att andas i bastu.
 
Efter badet blev det träning i gymmet en stund, men på grund av värmen orkade jag bara träna i cirka tio minuter varje gång innan jag behövde ta paus. Dessutom har jag inte tillräckligt med disciplin för att klara av gymträning. Jag blir uttråkad efter endast en liten stund. Fast jag lyckades träna lite, även om jag inte var lika ambitiös som älsklingen.
 
När vi hade kämpat klart i gymmet var det dags för lunch. Vi blev serverade en väldigt god Apelvikslunch, som bestod av rödspätta, färskpotatis och grönsaker. Under lunchen hade vi utsikt över havet.
 
Jag är mycket nöjd med vår vistelse och personalen ska ha ett extra stort tack för sitt trevliga bemötande! Jag kan tänka mig att komma dit fler gånger. :-)


Dagens citat:

"Det svåra är det som tar lite tid. Det omöjliga är det som tar lite längre tid."
(Fridtjof Nansen)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie