Adonis (Amalia Vilde)

" 'Det är varmt. Det är viktigt att dricka', sa han och lutade flaskan mot hennes mun.

De mörka ögonen borrade sig in i hennes när han lät vattnet rinna. Lite hamnade i munnen, det mesta bredvid. Rännilarna av vatten lämnade ett spår av gåshud efter sig när det rann ner mellan brösten och över magen, för att via midjan försvinna in i handduken under stjärten. Det svala vattnet på den heta huden fick henne att glömma bort att svälja.

'Duktig flicka', sa han när flaskan var tom."
 
 
Det som Amalia Vilde levererar i sin erotiska novell Adonis har den hetta och det levande språk som jag saknade i Femtio nyanser-serien. Redan från första ordet fångar Vilde mig med sitt målande språk och innan jag vet ordet av är novellen utläst. Fast den var lagom lång/kort (beroende på hur man vill se det) och jag kände mig nöjd när jag var klar. Ett stort plus till den överraskande vändningen i slutet som fick mig att köpa de delar som tycktes en smula overkliga (exempelvis deras första möte).
 
Tummen upp för Amalia Vilde! Jag ser fram emot att läsa mer av henne.
 
Det här e-novellsexemplaret har jag läst i Mofibos app.
 


Dagens citat:

"Vårda varje ögonblick och du vårdar allt."
(Buddha)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie