Lucka 13: Lista dina favorittitlar 1-5

(Idén är hämtad från bloggen Den här berättelsen)
 
Jag kan faktiskt inte rangordna titlarna, så jag får helt enkelt välja fem stycken som jag tycker om.
 
Dödsängeln. Den väcker så många associationer, idéer och bilder. Samtidigt tycker jag att den har en poetisk klang.
 
Att slukas av mörker. Är det egenkärt av mig att tycka om den här titeln? Kanske lite, men jag gillar den dubbla innebörden och även denna titel rymmer så många tankar och känslor.
 
 
Stockholms undergång. Nej, det är inte bara för att huvudstaden går under som jag tycker om titeln, utan för att den väcker och framkallar spänning hos mig: hur kan en hel stad gå under? Varför?!
 
Det som inte växer är döende. Jag gillar titelns poetiska sida.
 
Falsk skönhet. Utan att kunna sätta fingret på varför, inbjuder titeln till funderingar. Även här kan jag ana att det ligger dubbel betydelse bakom.
 
Hoppsan, känns som om jag lyckades skrapa ihop ganska mörka titlar utan att tänka på det ...


Dagens citat:

"Att få det du vill ha är långt ifrån lika viktigt som att dela med dig av det du redan har."
(Tom Krause)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie