Lucka 15: Berätta om en novell som du har läst

När jag deltog i Kapitel1:s novelltävling Månadens novell under juni-augusti, läste jag bland annat Marsipanhästs bidrag Trallalla! Jag är inte feminist, men ...
 
 
 
Redan titeln utlovar en satir och innehållet gör en inte besviken. Jag hade svårt att hålla mig för skratt när jag läste den. Antagligen är det en novell som upprör, men jag tycker att den på ett träffsäkert sätt visar det emellanåt orimliga i dagens feminismdebatt.
 
Eftersom jag tycker att novellen är mycket läsvärd, rekommenderar jag alla som vill att läsa den. Kanske kan den förgylla även din dag. :-)


Dagens citat:

"Det som en människa tänker om sig själv är det som bestämmer eller snarare ger en indikation om hennes öde."
(Henry David Thoreau)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie