Lucka 16: Berätta om en av dina favoritfilmer

Oj ... Bara en? Vilken har jag inte tjatat om tidigare? *tänker så det knakar* Jag antar att det får bli 10 orsaker att hata dig.
 
Ja, den är ganska barnslig och humorn ligger väl på lite låg nivå. Men ändå var det något som fick mig att fastna första gången som jag såg den för ganska många år sedan. Förhållandet mellan Kat och Patrick (som spelades av duktiga Heath Ledger) är ganska sött, även om det är förutsägbart.
 
Jag försöker komma på exakt vad det var som gjorde att jag fastnade för filmen från början, men jag kan inte komma på någon annan anledning än att den är mysig - ja, jag tycker det än idag. Mer än så vågar jag inte säga, eftersom jag inte vill avslöja för mycket ifall du inte har sett den.
 
Min favoritscen är antagligen den här (OBS! Varning för spoilers!):
 


Dagens citat:

"Du kan inte tvinga sinnet att slappna av. Låt det bara vara."
(Peter Russell)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie