Lucka 18: Berätta om någon du saknar

Nu tänker jag vara rebellisk igen och ta flera exempel.
 
Först och främst saknar jag husdjuren som jag haft genom åren. Samtliga kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Exempelvis labradorblandrastiken som mina föräldrar köpte av en granne när denne tröttnade på hunden. Till en början var hon områdets ilsknaste hund, men efter att hon kom till min familj fanns det ingen snällare hund än henne. :-) Jag kommer alltid med glädje minnas de picknickutflykter vi gjorde med min syster. Vi fyllde en tom 2-liters-glasslåda i plast med vatten till hunden och köpte en chipspåse som vi alla tre delade på. *myser vid minnet* Och den vita undulaten som min familj hade innan vi köpte älskade Jocke. Han älskade att springa runt i dockhuset som jag och syrran hade i vårt rum och han använde flitigt dess trappor. Även de djur som jag inte har nämnt saknar jag djupt och jag vårdar minnena som jag har kvar.
 
 
Jag saknar mina vänner Cherry och Hanan och vår tid i Malmö - då vi umgicks flitigt. Även om vi fortfarande har kontakt och träffas då och då, saknar jag att kunna träffa dem så som vi en gång gjorde. Fast jag klagar inte - jag har åtminstone kvar dem i mitt liv.


Dagens citat:

"Den mörkaste timmen kommer innan den strålande gryningen."
(Eileen Caddy)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Cherry:

Jag saknar också vår tid tillsammans i Malmö! Jag har haft tur som fått lära känna dig och Hanan och att vi fortfarande har kontakt trots att vi inte ses så ofta.