Lucka 22: Berätta om en person som du beundrar

Jag väljer att tolka påståendet på två sätt: en namngiven person resp. icke namngiven. Du kommer snart förstå vad jag menar.
 
Jag beundrar älsklingen för den person han är. Visst kan han, precis som jag, ha humör men han har stort tålamod och står ut med så mycket. Allt som oftast försöker han hålla mig ovanför vattenytan genom att hitta sätt för att göra mig glad. Han vill mitt bästa och jag vet att han finns här för mig om jag behöver någon att luta mig mot. Det var modigt av honom att våga säga upp sig för att satsa på en utbildning som intresserar honom och som kan gagna oss i framtiden. Varje dag kämpar han och gör sitt bästa.
 
 
 
Jag beundrar personer som vågar säga ifrån och stå upp för varandra. Som erbjuder en hjälpande hand (eller två) till de som behöver det - vare sig det är nära och kära eller främlingar. Som tar sig tid att finnas där för andra.
 
Jag beundrar de som kämpar för sådant de tror på och inte ger sig vid "första bästa" nederlag. Som har modet och kraften att förverkliga sina drömmar.


Dagens citat:

"Jag försöker behandla alla jag möter som gamla vänner."
(Dalai lama)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie