Lucka 23: Nämn en komplimang som du ofta får

Jag var på väg att säga att jag inte får särskilt många komplimanger, men det vore ju lögn. Inte för att det är många som ger mig sådana (för det är det verkligen inte!), men så gott som dagligen får jag höra från älsklingen att jag är vacker. :-)
 
 
Därför vill jag påstå att det är en komplimang som jag ofta får, även om den kommer från samma person. Men just det gör inget, för jag har ju ingen anledning att vara vacker för någon annan än älsklingen! Så länge han tycker om det han ser är jag nöjd. :-)
 
Jag är tacksam för att han inte bara pekar på något enskilt, utan ser till helhetsbilden. :-) Då är risken inte lika stor att man får en skev uppfattning om sig själv och dessutom är det alltihop som gör mig till den jag är - både invändigt och utvändigt.


Dagens citat:

"Förenkla, förenkla."
(Henry David Thoreau)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie