Lucka 4: Berätta om bloggarna du läser

I och med att jag följer så pass många bloggar, skulle det här bli ett väldigt långt inlägg om jag skulle redogöra för samtliga bloggar som jag följer. Därför väljer jag att berätta om de olika kategorierna och sedan presentera några bloggar ut varje.
 
Bok- och skrivbloggar är den kategori som dominerar och bland dessa följer jag bland annat Varbergsförfattaren Sofie Trinh Johansson samt den norrländska (och otroligt humoristiska) bloggen Nobelprisprojektet. Att läsa Sofie Trinh Johanssons inlägg om hennes arbete med sina manus, sporrar mig till att börja arbeta på allvar med mina egna små projekt och faktiskt slutföra dem någon gång! Dessutom dyker ett och annat bakningsinlägg eller annat trevligt upp, så man kan inte påstå att hon inte bjuder på variation! :-) Nu är visserligen nobelprisprojektet över, men blogginnehavaren slutar inte att läsa andra böcker eller skriva roliga inlägg för det! Om du vill få dig ett gott skratt och därmed förlänga livet, föreslår jag att du kikar in på hennes blogg.
 
Förutom böcker är bakning och matlagning två andra stora intressen som jag har och jag följer även några sådana bloggar, som exempelvis Bli min jäst, Mitt gröna kök och Litet kex. Pernilla på Bli min jäst har inspirerat mig så otroligt många gånger och hon gör förfärligt fina tårtor! Om jag ändå kunde göra lika fina som hon. Även Litet kex gör snygga tårtor som man avundas. Eftersom jag och älsklingen försöker baka nyttigt och laga nyttig mat, försöker jag få lite inspiration från Mitt gröna kök. I skrivande stund har jag ännu inte testat något av hennes recept, men det kommer. :-)
 
 
Andra intressanta bloggar är de handarbetsbloggar jag följer. Dessa är Mest virkat, Sveas punkt och Virka liten kaka. Vissa bloggar är mer aktiva än andra. Jag tror knappast att de behöver någon närmare presentation? Om du är intresserad av stickning och virkning borde du kika på dessa bloggar. :-) En vacker dag ska jag ta mig tid att börja sticka och virka igen. En vacker dag ...
 
Även lite juridik finns i mitt bloggföljarflöde och två av dessa är juridikbloggen samt min vän Hanans kriminologiblogg/-hemsida.
 
Utöver de ovannämnda bloggarna finns ett antal diverse bloggar som jag följer. Nedan kommer ett urval.
 
Johannes tar otroligt vackra foton, men dessvärre är han inte särskilt aktiv på sin blogg längre. Men jag fortsätter att vänta tålmodigt. :-) Tids nog får han tid till att uppdatera med vackra bilder.
 
Att jag under lång tid har följt Bodypalace har nog inte undgått dig. :-) Jag kan inte med ord visa min uppskattning och tacksamhet över den hjälp som jag fick från sidan när jag som mest behövde den för att bekämpa lite inre demoner. Vi är alla vackra - var och en på sitt sätt.
 
 
Varje gång jag ser att häliga Katten Jones har skrivit ett nytt inlägg blir jag glad och klickar alltid ivrigt upp inlägget. Fast de senaste gångerna som jag har försökt att kommentera hennes inlägg har det alltid strulat på ett eller annat sätt. Antingen försvinner mina kommentarer eller så bombaderas stackaren av samma kommentar flera gånger. :-( Men det hindrar inte mig från att fortsätta att följa henne. :-)
 
Ända sedan älsklingen introducerade mig för Bondmoran, har jag följt hennes humoristiska blogg. Vissa dagar ramlar jag nästan ned på golvet av att jag skrattar så mycket. Andra dagar är lugnare. Fast ett gott skratt kan man nästan garantera sig att få. :-)
 
Det är kul att spela brädspel, men det är inte alltid så lätt att hitta spel där endast två kan spela. Därför uppskattar jag älsklingens idé om att skriva om spel där två personer kan spela, för att underlätta för andra som, precis som vi, kanske inte alltid har fler personer att spela med. Hans blogg heter Spel för två, men på grund av studierna har han inte haft alltför mycket tid att lägga ned på bloggen. Förhoppningsvis kanske han inom en snar framtid kan börja uppdatera med trevliga spel igen. :-)
 
Vilka bloggar följer du? :-)


Dagens citat:

"Det finns en tid och plats för allting."
(Eileen Caddy)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie