Lucka 7: Vad är viktigt i ett förhållande?

Någon relationsexpert är jag knappast, men jag ska försöka belysa vad jag tycker är viktigt i mitt förhållande.
 
Lika barn leka bäst. Det som är annorlunda kan i och för sig vara spännande och lockande, men för mig är det en trygghet att ha åtminstone några gemensamma grunder att stå på. Förutom att jag och älsklingen har en del gemensamma intressen (djur, vara ute i naturen, spela spel m.m.), tänker vi lika i ganska mycket. Ibland är det som om vi läser varandras tankar.
 
Ett par undulater på Vallarna.
 
Respekt för varandra. Trots att man lever i ett förhållande med någon, har man fortfarande rätt till sitt eget liv. Jag har ingen rätt att tala om för älsklingen vad han får eller inte får göra, vem han får eller inte får umgås med etc. Man får kompromissa helt enkelt. Behöver jag egentligen säga mer?
 
Kärleken till varandra. Så länge man tycker om/älskar varandra, kan man klara av det allra mesta. Fast kärleken är inget som man kan ta för givet, utan den måste man se till att vårda på olika sätt.
 
Det är vad jag kan komma på på rak arm. Vad tycker du själv är viktigt?


Dagens citat:

"Vi alla, alla har något att ge."
(Antje Jackelén)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie