Lucka 8: Berätta om något som du är beroende av.

Tidigare har jag berättat om den last som den dåvarande gruppjuristen på hyresnämnden lockade in mig i: chailatte. Vi (först jag och gruppjuristen, och sedan ytterligare två kollegor) började med något som blev till en vana, nämligen att gå till Espressohouse en bit bort när vi hade lunch. Det var trevligt. :-) Och gott!
 
Fast nu har jag faktiskt klarat mig några månader utan chailatte, så jag antar att jag har kommit över det. Vet inte om det är bra eller dåligt ... (Uppdatering: Nja, när jag var i Malmö i slutet av november lyckades jag få i mig två stycken chailatte.)
 
 
 
Då återstår mina, sedan flera år, två goda vänner: chips och pommes. Jag kan helt enkelt inte säga nej till dem! :-( Dock var "beroendet" värre när jag bodde hemma hos mina föräldrar eftersom älsklingen har lyckats få mig på "bättre" tankar, men om jag och älsklingen är ute och äter där det finns pommes på menyn, är risken/chansen (beroende på hur man ser det) stor att jag väljer någon rätt där man får pommes. I mataffären stannar jag alltid till vid chipsavdelningen och slänger längtansfulla blickar mot hyllorna. Om jag är och handlar själv är risken/chansen stor att någon påse får göra mig sällskap hem och sedan ligga och vänta i skåpet tills jag och älsklingen hugger in. Jag kan helt enkelt inte behärska mig!


Dagens citat:

"Ingen kan agera bortom sin nivå av medvetande."
(Eckhart Tolle)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie