Blivande romantitlar ..?

Jag har den oturen i livet (eller är det måhända endast en ovana?) att jag talar innan jag tänkt igenom tanken ordentligt. Det hände den här veckan på jobbet när jag pratade med en klient som har chefen som offentlig försvarare. Han ringde för att lämna lite uppgifter som vi behövde för att begära ut tre nedlagda utredningar som har nära koppling till klientens eget ärende.
 
Han gav mig målsägandenas förnamn och ärendenas "K-nummer" och för att chefen lättare skulle kunna särskilja ärendena från varandra och förstå vilka ärenden det var, lämnade klienten följande beskrivningar:
 
  • Mannen på gatan.
  • Kvinnan på balkongen.
  • Ungdomen i lägenheten.
Henning Mankells romantitlar kanske har inspirerats av liknande utredningar ..?
 
Utan att tänka mig för, utbrast jag att det lät nästan som romantitlar. Han skrockade lite åt min kommentar (antagligen mest för att vara snäll) och sade att det inte är omöjligt att det kan bli det.
 
Så, varsågod. Jag har precis gett dig förslag på tre blivande romantitlar. ;-) Det var så lite så.


Dagens citat:

"Om du alltid förväntar dig det värsta, då möter du alltid framtiden med en negativ attityd."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Hanan:

Otur? Ovana? I det här fallet var det bara roligt att du sa utan att tänka ;)