Boknörd med köpstopp? Håll dig då undan från Falkenberg!

Falkenberg är ett farligt ställe att vistas på. Då syftar jag inte på att det begås ett och annat mord då och då. Nej, jag talar om något ännu farligare än så.
 
Det mest farliga stället måste vara Röda Korsets "Mötesplats Kupan". Jag och älsklingen har varit på jakt efter lampor till lägenheten och trodde att Kupan kanske hade. Det hade de inte. Däremot hade de kopiösa mängder av böcker! Dessa kostade mellan 1 och 10 kronor. (Det är nu du ska svimma) Förstår du att jag stod och dreglade en lång stund?
 
 
 
Vad som är kul med second hand-böcker, är att man oftast hittar böcker som man annars kanske inte skulle ha läst. Hur som helst slutade besöket med att jag fick köpa en bok och älsklingen ett spel. Rättvist tycker jag. :-)
 
Nej, det här köpstoppet fungerar inte särskilt bra. Älsklingen måste nog ta i med hårdhandskarna när han har en så stygg fru ...


Dagens citat:

"Du är det du söker."
(Eckhart Tolle)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie