Dags att bli orolig?

När man är en tvättäkta boknörd som jag (även om det finns de som är lite mer boknördiga), finns det anledning att börja oroa sig när följande inträffar: Man står i en hyfsat full bokaffär där samtliga böcker kostar 25 kr/st, men känner inte någon lust att läsa eller köpa någon bok.
 
 
Just det hände mig när jag senast var i den där bokaffären i Varberg som ska läggas ned. Varför det hände vet jag inte. Jag vet bara att jag på ett ögonblick tappade allt bokintresse. Dock har bokintresset kommit tillbaka.
 
Jag har en svag aning om vad det kan röra sig om, men helt säker är jag inte. Kan vara att hjärnan har tröttnat på all stress och press som den varit utsatt för i ett halvår. Förhoppningsvis blir det snart bättre. :-)


Dagens citat:

"Sometimes you read a book so special that you want to carry it around with you for months after you've finished, just to stay near it."
(Markus Zusak)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie