Framtidstänkande

DuoDito Förlag har nu dragit igång en ny novelltävling. Tidigare har de hållit i dåtidsnovellen respektive nutidsnovellen. Nu är det dags för den avslutande tävlingen - framtidsnovellen. Du kan läsa mer om tävlingen här.

Så fort jag såg info om tävlingen, började det klia i fingrarna. Det är fruktansvärt kul att skriva, men just det här temat är verkligen inte min grej. Visst har jag försökt vidga mina vyer en smula, men jag vet inte om jag klarar av att skriva något på det här temat.
 
 
 
Älsklingen föreslog att jag kunde gestalta ett postapokalyptiskt samhälle, men det känns som om väldigt många redan skrivit om just det. Jag tycker att postapokalyptiska samhällen (särskild de där zombies regerar) börjar bli uttjatade. Samma sak med samhällen där robotar har tagit över. Jag längtar efter något nytt. Frågan är bara vad.

Jag ska fundera lite till på det. Man har trots allt till den 31 mars på sig. Förhoppningsvis hinner jag fundera ut något till dess.


Dagens citat:

"Välj att vara optimistisk, det känns bättre."
(Dalai Lama)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Katten Jones:

Go all Firefly! Inte helt nytt, men mer udda än det absolut mesta som redan gjorts. Kanske en källa till inspiration om inte annat :)

Svar: Hmm, ska fundera på det. :-) Tack för tipset!
Jessica