Funnit ny inspirationskälla

Under tiden som romanen börjar ta form, försöker jag skriva även noveller. För tillfället behöver jag det som någon form av terapi. Dock har inspirationen inte riktigt velat infinna sig. Inte förrän fram till nyligen.
 


På gymnasiet inspirerades jag några gånger av olika vykort som jag samlade på. Därför tänkte jag att jag kunde försöka med det igen - för att komma igång med skrivandet. Fast den här gången blev det inga vykort. Däremot fastnade jag för Johannes vackra bilder och jag har fått tillåtelse att använda dem.

Hans bild It's a magical mystery time har resulterat i en novell som nu ligger och väntar på att redigeras. Funderar på att lägga upp den på hemsidan, men har ännu inte riktigt bestämt mig än. Är hur som helst glad över att ha kommit på hur jag ska få igång mitt skrivande igen. Jag behöver det.


Dagens citat:

"Jag har aldrig haft någon taktik; jag har bara försökt att göra mitt bästa varje dag."
(Abraham Lincoln)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie