Ibland är den bra att ha, den där offentlighetsprincipen

Jag minns inte om jag stod och bakade pepparkakor eller lagade mat när jag stod och lyssnade på P3-dokumentären om scientologerna, men oavsett vilket, var det en intressant dokumentär.
 
 
Nu är jag i och för sig inte särskilt påläst när det gäller scientologerna, fast om det som de sade i dokumentären stämmer, finns det anledning att börja bli mörkrädd. Vilket fult spel! Rena rama hjärntvättningen. Till vilket syfte? För att tjäna pengar. Jag kan inte förstå hur de kan utnyttja människors trångmål. Är det verkligen värt att tjäna pengar på det unkna sättet? Jag begriper det verkligen inte!
 
Under tiden som jag stod och donade i köket, hejade jag på Zenon Panoussis och gladdes över våra diverse principer och friheter. Visst kan även jag tycka att offentlighetsprincipen går lite för långt i vissa sammanhang, men i andra situationer är den ganska bra att ha. Om du har lyssnar på dokumentären, förstår du nog vad jag menar. :-)


Dagens citat:

"Eftersom det inte går att fly från nuet – varför inte välkomna det och bli vän med det?"
(Eckhart Tolle)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie