Den vuxna varianten av "fågel, fisk eller mittemellan"

Jag satt och kikade lite på Kapitel1:s novelltävling Månadens novell, och funderar på om jag ska delta i september, då temat är "Fågel, fisk eller mittemellan".
 
 
Innan jag hade bestämt mig, satt jag och kollade på nätet efter inspiration. Att söka på "fågel, fisk eller mittemellan" gav mig inte särskilt mycket att gå på, men jag fick i alla fall träff på en polishögskoleblogg. Hoppfullt klickade jag mig in till inlägget och började läsa med ett leende på läpparna. När jag läste sista meningen försvann leendet och det kändes som om jag fått ett slag i magen.
 
Om du vill veta vad jag menar, hittar du inlägget här.


Dagens citat:

"Om du inte kan hitta frid inom dig själv, kommer du inte hitta det någon annanstans heller."
(Marvin Gaye)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie