Nämn en TV-serie som ... Del 5

5. Nämn en TV-serie som du kan citera från.
 
Så fort jag satte mig ned och funderade, slog det mig att jag bara kan återge ett enda citat från en serie så här på rak arm och det är en av Spikes repliker i Angel (säsong 1, avsnitt 3 - "In the dark"): "I may be a slow learner, but eventually I catch on." Just det citatet har blivit ett av mina favoritcitat (och kanske även ett motto?), eftersom det känns som det är jag i ett nötskal. Åtminstone i vissa sammanhang.
 
Visst kan jag avsluta vissa repliker (främst i Buffy) innan skådespelarna har hunnit det, men det är bara under tiden som jag ser avsnitten. Om jag, som nu, blir ombedd att på rak arm citera en serie, är det bara citatet ovan om jag kan komma på (möjligtvis någon till). Jag har ingen aning om det är bra eller dåligt ...
 
Jag skulle vilja kunna citera Logan Echolls i andra säsongen av Veronica Mars. Klockrena repliker och skön attityd. :-) Kombinera det med att han emellanåt ser ut som en övergiven hundvalp - hur kan man motstå det? ;-)
 
Hittade tyvärr ingen video med hans citat från endast säsong 2. Dessvärre hittade jag inte heller en video med bättre kvalitet än denna ...


Dagens citat:

"Varje kväll när jag somnar, dör jag. Och när jag vaknar nästa morgon är jag pånyttfödd."
(Mahatma Gandhi)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie