Nämn en TV-serie som ... Del 6

6. Nämn en TV-serie som du gillar, men som ingen annan tycker om.
 

Ojdå ... Jag kan nog inte komma på en sådan serie. Däremot hade jag kunnat räkna upp ett antal enskilda skådespelare, men inte serier. Fast om jag är tvungen att säga en serie, får det bli Dawson's creek. Fast det är bara för att jag inte känner till någon annan som gillar den serien. Ingen i min bekantskapskrets i alla fall.
 
 
Åh, vad jag älskade Dawson's creek i tonåren - serien som utspelar sig i den lilla småstaden Capeside. Jösses, vilken dramatik! Fast så är det väl med tonåringar? :-) Jag såg väldigt många likheter mellan mig och Joey Potter (Katie Holmes karaktär), så det var bland annat hon som fick mig att fastna för serien. :-) Emellanåt kändes det som att jag satt och såg på mig själv. Har hela serien här hemma, så jag ser fram emot att kika på den så snart jag är klar med Veronica Mars (som jag i skrivande stund ser på).


Dagens citat:

"Tålamod är nyckeln till glädje."
(Jalal al-din Rumi)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie