Och havet drog sig bort från land (Sonja Lindbergh)

Rivalitet, svartsjuka och ond bråd död - det är följderna av det triangeldrama som uppstår mellan tolvårige Jean-Claude, hans morbror Jean Pierre och den vackra Elisabeth, utländskan från Amerika.
 
 
Efter att ha läst Jag behöver en vän, blev jag en smula besviken på den 58-sidor långa berättelsen Och havet drog sig bort från land. Rent språkligt är det inget fel på berättelsen. Inte heller när det gäller dess uppbyggnad. Dock kändes slutet en aning platt. Jag lämnades med känslan "Var det här allt?" För min del hade slutet gärna gått vara annorlunda - i alla fall när det gäller utgången för Jean-Claude och Elisabeth.
 
Det här exemplaret har jag fått.


Dagens citat:

"Jämför inte de sämsta sidorna hos andra med de bästa sidorna hos dig själv."
(Laleh)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie