1 CD mot oro (Kerstin Jeding)

Uppläsare: Kerstin Jeding
 
"Hjärnan är inte till för vårt välbefinnande, den är till för vår överlevnad. För att må bra måste man använda andra verktyg. Här får man lära sig att hantera inre problem på ett nytt sätt. Man får veta att man inte är ett med sina tankar, att enkla knep kan hjälpa till att lösa jobbiga situationer och att man mår bäst om man unnar sig att stanna kvar i nuet. På ett snabbt och enkelt sätt kan du börja resan mot ökat välbefinnande och ro i tillvaron."
 

Jag försökte genomföra övningarna som Kerstin Jeding presenterar i den här ljudboken, under tiden som jag lyssnade, men min hjärna ville inte riktigt samarbeta - den vägrade producera tankar. 1 CD mot oro är värd att lyssnas på flera gånger. Övningarna är tänkvärda och värdefulla verktyg i att kunna hantera sina tankar. Dessutom är de lättförståeliga och enkla att genomföra. Jag uppskattade att Kerstin Jeding hela tiden var tröstande när hon bland annat förklarade att man inte är sina tankar - man är bara en person som har tankar.
 
Jag ska ta mig tid att genomföra övningarna på allvar, så får vi se om det blir någon skillnad. :-)
 
Det här ljudboksexemplaret har jag lånat på Falkenbergs bibliotek.
 

Dagens citat:

"Lycka är inte frånvaro av problem, det är förmågan att kunna hantera dem."
(Steve Maraboli)


Ha det så bra!
Pussiga kramar
Jessie