Där fick vi dig!

På Kristi himmelsfärdsdag var det strålande solsken, så jag och älsklingen passade på att ta en promenad på Vallarna. Vi valde en "sträcka" som vi inte promenerat förut. Det var trevligt och rätt skönt med en sådan lång promenad. Dessutom fick vi se en mängd olika fåglar.
 
Vad vi också fick se var en av de lömska ekorrarna! Älsklingen hade böjt sig fram för att fotografera en fågel (tror jag?) när jag plötsligt hörde något konstigt i tallen som vi stod vid. Strax därpå föll det ned något och när jag såg upp satt det en rödbrun ekorre och tjattrade (hur ska man annars beskriva hur en ekorre låter?). Jag viskade till älsklingen, som i sin tur försökte få med den lille filuren på bild. Och vi lyckades! Eller ... Älsklingen lyckades:
 
 
Så fruktansvärt söt. Jag skulle gärna vilja krama den. :-) Och ta hem den! Dock inte nödvändigtvis i den ordningen. ;-)


Dagens citat:

"Det enda beständiga är förändring."
(Herakleitos)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie