Ibland får man tänka om

Tanken var ju tidigare att jag skulle arbeta med romanen, men som jag har förklarat innan verkar det inte som att det riktigt fungerar att göra det just nu. Tror att det är för mycket som rör sig i mig för tillfället som jag behöver ta itu med. Jag behöver nog en paus - även om jag redan haft en ganska lång paus från skrivandet. Men det är kanske som Katten Jones säger - romanen är kanske inte redo att skrivas än. Kanske har hon rätt. Jag börjar med att fokusera på en sak i taget, så får vi se hur det går.
 
 
Istället har jag börjat "jobba" med de noveller som jag redan har skrivit. Har planerat att föra in dem i datorn så jag har alla samlade. Just nu bor de i olika skrivblock som jag har. Kanske dyker vissa av novellerna upp på min hemsida och Kapitel1. Jag får helt enkelt se.
 
För det fall du är intresserad, finns det redan några noveller upplagda på hemsidan (och Kapitel1). Det är bara att kika in och läsa. :-)


Dagens citat:

"Att önska du vore någon annan är att slösa bort den du är."
(Sven-Göran Eriksson)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie