Möllegård och World of Riccardo

Innan älsklingen åkte upp till Bogesund för att leka med rådjur, passade jag och älsklingen på att besöka naturreservatet Möllegård när vi var på väg hem från Halmstad. Vi inledde besöket med att köpa var sin glass hos World of Riccardo, som finns i anslutning till Möllegård. Enligt älsklingen ryktas det om att de har Halmstads godaste glass. Eftersom jag inte har smakat på alla Halmstads glasställens glassar, kan jag inte uttala mig om huruvida ryktet stämmer eller ej. Dock kan jag hålla med om att deras glass är otroligt god - i alla fall hasselnötssmaken, som var den vi testade.
 
Älsklingen stod för fotograferandet.
 
 
Promenaden i grönområdet var mysig och inte alls lika ansträngande som Skogsbostigen i Åkulla bokskogar. Vi funderar på att testa Prins Bertils Stig, men det får bli vid ett tillfälle då vi har lite längre tid att avvara än vad vi hade den här gången.


Dagens citat:

"Det är inte den som har för lite, utan den som trånar efter mer, som är fattig."
(Seneca)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie