Sakta men säkert tar jag mig fram

Sedan snart två år tillbaka håller jag på med att brodera en tavla till min systerson. Det har tagit (och tar fortfarande) tid att brodera den - framförallt med tanke på att jag nuförtiden inte har särskilt många stunder då jag känner mig manad att sitta och brodera. När älsklingen är hemma känner jag mest för att hitta på något med honom. Fast under vecka 24 till 27 kommer jag få många tillfällen att brodera, med tanke på att älsklingen ska vara vid Bogesund i Vaxholms kommun och leka med rådjur.
 
Jag har hur som helst kommit så här långt med broderiet:
 
 
Det är inte mycket kvar, men ändå tar det tid. :-( Fast det går lättare nu sedan jag tog till mig Katten Jones tips om att småkolla på film eller liknande under tiden. För min del blir det att ta mig igenom Lilla huset på prärien. Fick hela serien av mina föräldrar, syrran och hennes sambo. Är snart klar med den första säsongen. :-)


Dagens citat:

"Det är endast när vi glömt vad vi lärt oss som vi börjar att förstå."
(Henry David Thoreau)


Ha det så bra!
Broderande kramar
Jessie