Innan jag dör (Jenny Downham)

Tessa är sexton år och borde ha hela livet framför sig. Men det har hon inte. Anledningen är enkel och kan sammanfattas med ett ord: leukemi. Innan jag dör är berättelsen om Tessas sista tid i livet.
 
 
 
Innan jag dör var min första ljudboksupplevelse och om jag får säga det själv, var det en mycket angenäm sådan. Boken är fylld av humor, men också allvar och känslor. Jag kan inte föreställa mig hur det är att veta att man några dagar, veckor eller månader kommer att dö, medan de övriga runt omkring får leva vidare. Dock kan jag ana frustrationen och sorgen, men även rädslan. Jenny Downham lyckas skildra allt detta på ett mycket bra sätt. Trovärdigt.
 
Den här ljudboken var en smula beroendeframkallande att lyssna på och jag lyssnade på den så ofta jag kunde. Under de sista kapitlen hade jag en stor klump i bröstet och det var nära att tårarna kom. Ändra från första kapitlet ville jag bara krama om Tessa. En mycket bra debutbok.
 
Det här ljudboksexemplaret har jag köpt.


Dagens citat:

"Att spendera tid med barn är viktigare än att spendera pengar på barn."
(Joshua Becker)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie