Ny bokupplevelse

Jag har nu haft möjligheten att testa på litteraturformen ljudbok och hittills har jag bara två ord att säga: Me like. :-)
 
Strax innan den där bokaffären i Varberg stängde, tilläts jag ännu en gång att tillfälligt bryta köpstoppet. Då passade jag på att köpa en ljudbok, bara för att testa. Innan var jag inte helt säker på att det var min typ av "läsning". Jag har alltid föredragit att läsa på vanligt vis. Jag älskar känslan av att helt och hållet uppslukas av berättelsen och bli ett med den. Det har jag aldrig upplevt vid exempelvis högläsning och att lyssna på en ljudbok är ungefär som högläsning.
 
 
Jag vill inte påstå att "ljudboksläsning" och vanligt läsning är samma sak, men städning eller liknande blir definitivt roligare om man lyssnar på en ljudbok under tiden. :-)


Dagens citat:

"Om din styrka sviker, gå utöver den."
(Emily Dickinson)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie